:: OUR LOVE ::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

24 October 2011

:: Aku kehilangan..... ::

Berita terkini : Kamera hilang
Mood : Tension….sedih giler….dah puas cari…
tak tau hilang kat mana atau aku tsalah letak…
aku SAYANGkn momento yg dirakamkn….
penuh dgn pic2. my dotter…
tak sempat aku nk transfer ke external hardisk….
actualy ada cite di sebalik khilangan kameraku ni…

Minggu lepas ada la perbincangan kecil antara aku n my hubby... 
**perbincangan kecil la sgt**….
ni sebab gara2 nak beli kamera baru la konon….
maklumlah kamera sedia ada pun yg old fashion punya 
but still boleh gunapakai…
and hajat hati nak tukar la yg baru…
kalau dapat grab one dslr pun ok gak…
**besar cita2kan tp tulah yg dihajati pun**
and lepas disuggest oleh member hubby aku….
dan oleh kerana pikiran hubby aku yg telah diracuni….
maka dia propose amik Sony NEX-5….
aku lak lebih bminat dgn Nikon DSLR….
Itu baru perbincangan jer…
belum pun beli…

and hari sabtu lepas camera aku hilang …
hajat hati nk transfer ke external..cari2 tak jumpa pulak…
ingatkn tertinggal kat opis…
kat opis pun takde….
adoyai…..
ni la panahan setiap kali nk beli barang baru….
barang sedia ada mesti ada problem @ rosak takpun hilang dr simpanan….
macam tau2 jer khidmat “dia” tak diperlukan lg….
tapi takde niat pun nk buang @ nk jual @ nak tukar camera tu….
sebab ia masih elok and still boleh digunakan....

so...redha je lah…apa nak buat…benda dah hilangkan…..
nak jumpa balik belum tentu..
tapi terkilan sangat2 sebab tak sempat
nk copy semua gambar2 n video dalam camera tu....


**Sony NEX-5  vs  Nikon D3100 **

 ni sony Nex-5....actualy byk version
and latest punya model...
tak silap Nex-7
Nex-5 ni comel...ringan..function lebih kurang DSLR
Boleh bawak gi mana2 sebab kecik n cute jer



And ni pulak Nikon D3100
Hubby cakap besar gedaung
Nak bawak usung sana sini susah
Walaupun mantop tp agak kurang praktikal
Sebab nak pakai pun utk kegunaan sendiri jer
Tak perlu nak pakai yg havoc2
Janji gambar yg diambil superb sudah..
>ni pendapat my hubby<
so...aku nk pilih yg mana satu ni???
pening2