:: OUR LOVE ::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

:: OUR LOVELY PRINCESS ::

:: OUR LOVELY PRINCE ::

Lilypie - Pregnancy

20 May 2011

:: demam panas ::

Aleesya baru je baik dr demam
hampir 2 minggu jgk la dia demam
sib baik mak sanggup dtg jaga aleesya
susah jgk org tua dok jauh ni

ni la pengalaman aku bila mana anak demam
sure tak senang hati dibuatnya
yang paling tak best
bila malam je…badan dia mesti panas
suhu tertinggi yg pernah dicatat lebih dr 39’C
nasib baik tak cecah 40’C
huhuhu…
paling sedih bila dia merengek sepanjang masa
dan mengerang kesakitan
kesian anak mama ya…
pergi klinik dah 4 kali
demam susah nak kebah
tapi Alhamdulillah…lepas mak ubatkan aleesya
demam aleesya terus hilang
syukur sangat
la ni Cuma tinggal batuk n selsema jer
harap sangat aleesya cepat sembuh

Aleesya demam ada banyak sebab
demam nak tumbuh gigi pun ya
demam nak dapat akal baru pun ya
demam terkena hujan panas pun ya > ni ada satu pak cik yg bg tau la
demam ketegur pun ya (ni org tua2 punya celita > mn tau > klu badan panas tp hujung kaki n tangan sejuk…kena ketegur la tu…tp ni pandangan org2 tua)

sepanjang demam ni
mood aleesya memang kurang baik
semua serba tak kena
klu boleh dia nak duduk dlm ribaan mama n papa dia sepanjang hari
tak mo masuk buai
tak mo tidur dalam baby cot
menyusu pun tak kuat
tapi makan lalu jer
Aleesya..aleesya…jangan la kamu demam lg ye nak
susah hati mama n papa

mama doakan kamu dikurniakan kesihatan yang berpanjangan ye nak…
mama n papa sayang kamu sangat sangat k